Η Καβάλα είναι μια σύγχρονη πόλη 60.000 κατοίκων προσφέρει πλήθος από υπηρεσίες και δυνατότητες. Διαθέτει το ένα από τα πέντε μητροπολιτικά αρχαιολογικά μουσεία της Ελλάδος γεμάτο σε θησαυρούς από τα χρόνια του Μεγάλου Αλεξάνδρου,Λαογραφικό μουσείο με πλούτο εκθεμάτων , το Μουσείο Καπνού μιας παραγωγής που στιγμάτισε την ιστορία και την εξέλιξη της πόλης, πνευματικά κέντρα και κινηματογράφους, πλήρη αγορά, διοικητικές υπηρεσίες. Για την νυχτερινή σας διασκέδαση φροντίζουν τα καφέ και τα μπαρ στο γραφικό λιμανάκι της πόλης, στον Άγιο Νικόλαο αλλά και στα σφαγεία.
Αποικία Θάσιων, με την ιστορία της να ξεκινάει από τους αρχαίους χρόνους τότε που το λιμάνι της ακτινοβολούσε στο Βόρειο Αιγαίο. Οι Καμάρες, το κάστρο και η παραδοσιακή συνοικία της Παναγίας με το Ιμαρέτ και το σπίτι του Μεχμέτ Αλή, οι καπναποθήκες και τα διατηρημένα Νεοκλασικά κτίρια που λειτουργού σήμερα ως εμπορικά κέντρα και στέκια πολιτισμού συνδέουν το παρελθόν με το παρόν.
Οι παλιές Κρηνίδες ιδρύθηκαν από θάσιους, κατακτήθηκαν το 356 π.Χ. από τον πατέρα του Μ. Αλέξανδρου, Φίλιππο τον Β΄ Η πόλη μεγαλώνει και παίρνει το όνομά του. Οι Φίλιπποι γίνονται πόλη ισχυρή και μεγάλης σημασίας στρατηγικό οικονομικό και εμπορικό κέντρο. Εγκαθιστάτε βασιλικό νομισματοκοπείο που εκμεταλλεύεται τα κοιτάσματα χρυσού του Παγγαίου όρους και η πόλη γνωρίζει ανάπτυξη. Το 168 π.Χ. οι Φίλιπποι υποτάσσονται στους Ρωμαίους. Η ύπαρξη χρυσού όμως στο Παγγαίο και ο τρόπος παράδοσης της πόλης στα χέρια τους τους αναγκάζει να δώσουν μεγάλα προνόμια στην πόλη και αυτή να συνεχίσει να αναπτύσσεται και να ακμάζει. Τότε έξω από τα τείχη και δυτικά της πόλεως συγκρούονται οι δυο ρωμαϊκές στρατιές η μια με αρχηγούς τον Βρούτο και Κάσσιο και η άλλη με τον Αντώνιο και τον Οκταβιανό. Τα αποτελέσματα της φονικής μάχης επηρέασαν την Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία και την εξέλιξη του αρχαίου κόσμου.
Στο χώρο αυτό μπορεί κανείς να θαυμάσει τα ερείπια της πόλης , το forum και την εμπορική αγορά, 3 παλαιοχριστιανικές εκκλησίες, ίχνη της Εναντίας οδού (του δρόμου που ένωνε την ανατολή με τη δύση), , την Ακρόπολη, το θέατρο, το επισκοπείο και ένα πλήθος από αλλά εξίσου σημαντικά κτίρια. Στο μουσειακό χώρο ο οποίος βρίσκεται στις παρυφές του αρχαιολογικού μπορείτε να δείτε αξιόλογα δείγματα της λαμπρής εκείνης εποχής. Η συλλογή του περιλαμβάνει σε δυο επίπεδα εκθεσιακών χώρων μαρμάρινα αγάλματα, πλήθος αγγείων ,θραύσματα επιτύμβιων αναγλύφων και ειδωλίων, θωράκια από Βασιλικές που χρονολογούνται από τους προϊστορικούς χρόνους , μια απίθανη συλλογή νομισμάτων και μολυβδόβουλων που καλύπτουν όλο το χρονολογικό φάσμα από την αποίκηση της περιοχής από τους Θάσιους μέχρι τους μεταβυζαντινούς χρόνους και τέλος ένα χάλκινο ωρολόγιο των αρχών του 4ου μ.χ. αιώνα που αποτελεί σπάνιο είδος αστρονομικής τεχνολογίας.
Η ιστορική αυτή πόλη της Αρχαίας Ελλάδας θα γίνει παγκόσμια γνωστή και για ένα ακόμη σημαντικό λόγο. Από εδώ θα περάσει ο Απόστολος Παύλος μαζί με τους συνοδίτες Απόστολους Τιμόθεο, Σίλα και Τιμόθεο και κομίζει τη νέα πίστη στο Χριστό, θα βαφτίσει εδώ την πρώτη Χριστιανή της Ευρώπης στις όχθες του ποταμού Ζυγάκτη, τη Λυδία. Ιδρύει την πρώτη Χριστιανική εκκλησία στην ευρωπαϊκή ήπειρο και την σφραγίζει ανεξίτηλα με την διδαχή και την αγάπη. Η αποστολική εκκλησία των Φιλίππων ακτινοβολεί ως κέντρο τιμής του Αποστόλου Παύλου. Πλήθος επιβλητικών και περίτεχνων ναών κοσμούν την πόλη και στα ερείπια του μεγαλόπρεπου Βυζαντινού Χριστιανικού Ναού εκατοντάδες πιστοί από την Καβάλα και όχι μόνο, παρακολουθούν την μοναδική πνευματική εμπειρία της κατανυκτικής Αγρυπνίας στην εορτή του Αποστόλου Παύλου, ενώ προς τιμή της Αγίας Λυδίας της Φιλιππησίας έχει ιδρυθεί στο σημείο που έγινε η βάπτισή της ένας ναός – βαπτιστήριον στα πρότυπα παλαιού βαπτιστηρίου.
Από τις σημαντικότερες πόλεις της Μακεδονίας κατά την αρχαιότητα, αποικία των Αθηναίων,ιδρύθηκε στα χρόνια του Περικλή το 437/6 π.χ. από τον στρατηγό Άγνωνα, γιο του Νικία στην θέση της παλαιότερης Ηδωνίδα.ζ”Εννέα οδοί”.Ο Άγνων την ονόμασε Αμφίπολη γιατί ο ποταμός Στρυμών την περιέβρεχε και από τις δύο πλευρές. Διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στα γεγονότα του Πελοποννησιακού πολέμου. Ο Θουκυδίδης τα τελευταία χρόνια της ζωής του στην αυτοεξορία του τα έζησε στην Αμφίπολη, όπου συνέγραψε τον πελοποννησιακό πόλεμο. Βασιλικό νομισματοκοπείο,ορμητήριο των επιχειρήσεων του Φιλίππου και του Μ. Αλεξάνδρου με έντονη εμπορική ζωή και ευμάρεια , αποτέλεσε μετά την μάχη της Πύδνας έδρα διοικητικής περιφέρειας.
Σε υψόμετρο 750 μ. Σε καλά προστατευμένη περιοχή του Παγγαίου,ο ασκητής Γερμανός ερχόμενος από τους αγίους Τόπους μετέφερε από την έρημο του Ιορδάνη το πρόσταγμα της Θεοτόκου που το είδε σε μια όαση 20 φοινίκων να χτίσει ναό στην χάρη της. Ένας κόσσυφος του έδειξε που υπάρχει νερό για να προχωρήσει στο χτίσιμο της μονής , ενώ,μία άλλη εκδοχή θέλει την αχειροποίητο εικόνα της Παναγίας να σκορπάει φως “φοινικούν” ,κόκκινο δηλαδή
Το μοναστήρι αποτέλεσε φάρο πνευματικό, είχε την τύχη να δεχθεί την παρουσία του Αγίου Διονυσίου. Ναός βυζαντινού ρυθμού (Εισόδια της Θεοτόκου) με θαυμάσιες τοιχογραφίες θυμίζει ναούς του αγιορείτικων μοναστηριών. Κοσμείται από εξαίσιο ξυλόγλυπτο τέμπλο, με την Αχειροποίητο εικόνα της Παναγίας και καθημερινά δέχεται πλήθος προσκυνητών.
Το δεύτερο μετά τον Όλυμπο όρος της μυθολογίας , λίκνο της διονυσιακής λατρείας και της ορφικής διδασκαλίας. Είναι ο τόπος που ξετυλίχτηκε ο μύθος του βασιλιά των Ηδώνων. Τα χρυσοφόρα κοιτάσματα του συντέλεσαν στην ανάπτυξη της Μακεδονίας του Φιλίππου και του Αλεξάνδρου. Ακιδογραφήματα(βραχογραφίες) βρίσκονται διάσπαρτα σε ολόκληρο το βουνό και αποτελούν πρόκληση για έρευνα. Πλούσιο σε χλωρίδα από τις πλουσιότερες στην Ελλάδα με βελανιδιές , οξιές, έλατα , καστανιές και μοναδικές παιώνιες προσφέρεται για περιπάτους μέχρι την κοιλάδα του Ορφέα.
Σπήλαιο με την μοναδικότητα να διατρέχεται κατά μήκος από ένα ποτάμι, σταλακτικό και σταλαγμικό διάκοσμο εντυπωσιακών σχημάτων-υφών-χρωμάτων. Θαυμάζουμε μαγικές εικόνες χάρη στις πολλαπλές αντανακλάσεις. Παλαιοντολογικά και προϊστορικά ευρήματα , απομεινάρια βυζαντινών και ρωμαϊκών χρόνων αποτελούν αντικείμενο ιστορικής έρευνας για το αν πρόκειται για το “καστέλιον του Πάνακος”.
Η παραλία των Αμμολόφων έχει μήκος τριών (3) χλμ και συνδυάζει ψιλή άμμο με κρυστάλλινα πεντακάθαρα νερά, ένας πραγματικά εξωτικός χώρος, η δε θάλασσα θυμίζει τα σμαραγδένια νησιά των καρτ ποστάλ κάποιων μακρινών κι απλησίαστων παραδείσων. . Αυτό έχει ως συνέπεια να δημιουργεί στον επισκέπτη τη ψευδαίσθηση πως βρίσκεται σε κάποια εξωτική παραλία αλλά ίσως και στον παράδεισο…!
Κάτι τέτοιο όμως δεν υφίσταται, καθώς οι Αμμόλοφοι βρίσκονται μόλις τέσσερα (4) χλμ από την Ηρακλείτσα. Η παραλία των Αμμολόφων κατατάσσεται στη λίστα των δέκα ωραιότερων παραλιών της Ελλάδας και για αυτό το λόγω προσελκύει πλήθος κόσμο κάθε καλοκαίρι. Επιπλέον στο διαδίκτυο έχει λάβει την πέμπτη θέση.Η παραλία χωρίζεται σε τρία τμήματα με την παρουσία βράχων και τα ονόματα αυτών: πρώτοι Αμμόλοφοι, δεύτεροι Αμμόλοφοι και τρίτοι Αμμόλοφοι – ξεκινώντας από τα ανατολικά προς τα δυτικά. Διαθέτει οργανωμένη παραλία με beach bars, ξαπλώστρες, ομπρέλες καθώς και δωρεάν parking.Για τους λουόμενους που προτιμούν κάτι πιο ήρεμο και χαλαρό, μπορούν και πάλι να επισκεφτούν τους Αμμόλοφους για να «εξερευνήσουν» τις ανεκμετάλλευτες πλευρές τους.
Τόπος απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς και σημαντικό καταφύγιο πανίδας.Η διαδρομή με το τραίνο είναι μαγευτική ενώ το μονοπάτι που είναι λαξευμένο πάνω στα βράχια, δίπλα στο ποτάμι είναι από τις πιο όμορφες πεζοπορικές εκδρομές στην Ελλάδα.
Στο Δέλτα του ποταμού έχουν καταγραφεί 254 είδη πουλιών και είναι δυνατή η πρόσβαση στο μοναδικής ομορφιάς παραποτάμιο δάσος του Κοτζά-Ορμάν.
Από την εποχή του Ομήρου, ο πηλός των Κρηνίδων χρησιμοποιήθηκε από τον άνθρωπο για θεραπευτικούς σκοπούς. Η θεραπευτική του δράση αποδεικνύεται από την πρακτική εμπειρία του παρελθόντος και την σύγχρονη επιστημονική τεκμηρίωση. Κύριο συστατικό του είναι ο θειούχος σίδηρος. Κατά την επαφή του πηλού με την ανθρώπινη επιδερμίδα ασκείται ευεργετική επίδραση σε μυοσκελετικές παθήσεις και η αγγειοδυναμική δράση του πηλού τον καθιστούν άριστο καλλυντικό μέσο.
© 2016 · iraklitsa.gr · All rights reserved